Înregistrarea și/sau radierea din evidenţă la domiciliu sau la reşedinţa temporară
Evidenţa la domiciliu sau la reşedinţă este parte componentă a sistemului unic integru de înregistrare şi actualizare a datelor în cadrul Registrului de stat al populaţiei.
Înregistrarea persoanelor la domiciliu sau reşedinţă are drept scop evidenţa locuitorilor Republicii Moldova şi nu stabileşte drepturile acestora asupra spaţiului locativ.
Evidenţa locuitorilor se ţine prin înregistrarea la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară în locuințele proprietate publică sau proprietate privată, reglementate de Legea nr. 75/2015 cu privire la locuințe, sau în alte încăperi locuibile.
Înregistrarea la domiciliu sau la reședință, radierea din evidență se efectuează prin introducerea datelor în Registrul de Stat al Populației.
Cererile se depun la Ghișeul Unic de Documentare a Străinilor (GUDS) al Inspectoratului General pentru Migrație (IGM):
Adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 124, MD-2005
E-mail: centru@igm.gov.md
Adresa: mun. Bălți , str. Moscovei, 9.
E-mail: nord@igm.gov.md
Adresa: mun. Cahul, str. Ioan Vodă cel Cumplit, 79; mun. Comrat, str. Comsomolului, 22
E-mail: sud@igm.gov.md
Plata poate fi făcută la/prin:
Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţă se efectuează în temeiul cererii solicitantului însoţită de următoarele documente:
Radierea din evidenţă a persoanelor se efectuează:
Lista actelor necesare pentru înregistrarea străinilor la domiciliu sau reședință: