Înregistrarea și/sau radierea din evidență la domiciliu sau la reședința temporară

Înregistrarea și/sau radierea din evidenţă la domiciliu sau la reşedinţa temporară

Evidenţa la domiciliu sau la reşedinţă este parte componentă a sistemului unic integru de înregistrare şi actualizare a datelor în cadrul Registrului de stat al populaţiei.

Înregistrarea persoanelor la domiciliu sau reşedinţă are drept scop evidenţa locuitorilor Republicii Moldova şi nu stabileşte drepturile acestora asupra spaţiului locativ.

Evidenţa locuitorilor se ţine prin înregistrarea la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară în locuințele proprietate publică sau proprietate privată, reglementate de Legea nr. 75/2015 cu privire la locuințe, sau în alte încăperi locuibile.

Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

Pasul 1

Depunerea cererii

Înregistrarea la domiciliu sau la reședință, radierea din evidență se efectuează prin introducerea datelor în Registrul de Stat al Populației.

Cererile se depun la Ghișeul Unic de Documentare a Străinilor (GUDS) al Inspectoratului General pentru Migrație (IGM):

  • GUDS al Direcției Regionale CENTRU

Adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 124, MD-2005

E-mail: centru@igm.gov.md  

  • GUDS al Direcției Regionale NORD

Adresa: mun. Bălți , str. Moscovei, 9.

E-mail: nord@igm.gov.md

  • GUDS al Direcției Regionale SUD

Adresa: mun. Cahul, str. Ioan Vodă cel Cumplit, 79; mun. Comrat, str. Comsomolului, 22

E-mail: sud@igm.gov.md

Pasul 2

Plata pentru serviciu

Plata poate fi făcută la/prin:

  • Poșta Moldovei
  • Serviciul guvernamental de plăți electronice MPay
  • Sucursale/filiale bancare.

Pasul 3

Procesarea și examinarea

Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţă se efectuează în temeiul cererii solicitantului însoţită de următoarele documente:

  • actul de identitate de uz intern
  • actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra spaţiului locativ.

 Radierea din evidenţă a persoanelor se efectuează:

  • la cererea solicitantului
  • la schimbarea domiciliului sau a reşedinţei şi/sau în cazul emigrării autorizate
  • la cererea proprietarului sau a coproprietarilor locuinţei, identificat(ţi) prin actul de identitate şi care prezintă documentul ce atestă dreptul de proprietate asupra acestui imobil
  • la decizia de revocare sau în caz de deces.

Tarifele și termenele prestării serviciului


Termen: 24 de ore 

Tarif: până la 400 MDL

Serviciile de confecționare și personalizare a permiselor de ședere de generația II pentru cetățenii străini și apatrizi, a buletinelor de identitate de generația II pentru apatrizi, refugiați și beneficiarii de protecție umanitară, în cazul preschimbării acestora pe motivul înregistrării la domiciliu sau la reședința temporară pe altă adresă ori modificării, completării sau rectificării adresei de domiciliu sau de reședință temporară, se prestează în termen de 1 zi lucrătoare, cu achitarea tarifelor stabilite pentru prestarea serviciilor de confecționare a actelor de identitate respective în termenul maximal.


Schimb de adresă pentru deținătorii permisului de ședere permanentă (CR)

  • 350 lei (taxa IGM) + 50 lei (taxa de stat)


Schimb de adresă pentru deținătorii permisului de ședere provizorie (IR):

  • 350 lei (taxa IGM) + 50 lei (taxa de stat)


Înregistrarea/radierea din evidență la reședință sau domiciliu:

  • 20 lei (taxa IGM) + 50% (taxa de stat).

Documentele (actele) necesare


Lista actelor necesare pentru înregistrarea străinilor la domiciliu sau reședință:

  1. Cererea solicitantului privind înregistrarea sau radierea din evidenţă
  2. Actul de identitate, care urmează a fi preschimbat
  3. Paşaportul naţional al cetăţeanului străin/apatridului
  4. Dovada spaţiului de locuit
  5. Dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru înregistrare sau radiere din evidenţă.

Depunerea petițiilor/reclamațiilor


Petiţiile/reclamațiile se depun la Cancelaria IGM pe adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 124

sau se transmit prin e-mail la adresa: migratie@mai.gov.md

Sancțiuni și penalități


Articolul 30 din Legea nr. 234/2021 prevede răspundere disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz, pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a atribuțiilor privind prestarea serviciilor publice.

Facebook
YouTube
Sari la conținut
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.