Autorizarea emigrării străinilor cu domiciliul permanent în Republica Moldova

Autorizarea emigrării este permisiunea oficială a autorităţilor Republicii Moldova privind plecarea pentru stabilirea cu domiciliul în străinătate.

Străinii ce dețin permis de ședere permanentă pe teritoriul Republicii Moldova și care doresc să emigreze în altă țară pot solicita serviciul de autorizare a emigrării.

Descrierea procesului de obținere a autorizării emigrării

Pasul 1

Depunerea cererii

Cererile privind eliberarea autorizării emigrării se depun la ghișeele de documentare a străinilor (GUDS) ale IGM, în raza cărora solicitantul/persoana fizică își are domiciliul sau reședința.

  • GUDS al Direcției Regionale CENTRU

Adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 124, MD-2005

  • GUDS al Direcției Regionale NORD

Adresa: mun. Bălți , str. Moscovei, 9.

  • GUDS al Direcției Regionale SUD

Adresa: mun. Cahul, str. Ioan Vodă cel Cumplit, 79; mun. Comrat, str. Comsomolului, 22

Pasul 2

Plata serviciului

Plata poate fi făcută la/prin:

  • Poșta Moldovei
  • Serviciul guvernamental de plăți electronice MPay
  • Sucursale/filiale bancare.

Pasul 3

Autorizarea emigrării

Autorizarea se eliberează la ghișeele IGM.

Tarifele și termenele de prestare a serviciului


Termen: 90 zile calendaristice

Taxa: 150 lei

Termen: 60 zile calendaristice 

Taxa: 350 lei

Termen: 30 zile calendaristice

Taxa: 700 lei

Documentele (actele) necesare


Lista actelor necesare pentru autorizarea emigrării:

1. Permisul de şedere

2. Paşaportul de străinătate

3. Documentele de stare civilă:

a. certificatul de naştere

b. certificatul de căsătorie

c. certificatul de divorţ

d. certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui

e. certificatele de naştere ale copiilor minori

f. certificatul de deces al soţului sau soţiei

g. avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă, extrasul de pe actul de căsătorie.

4. Carnetul de pensionar

5. Declaraţia părinţilor solicitantului care rămân cu domiciliul sau reşedinţa în Republica Moldova, autentificată notarial, din care să rezulte clar lipsa obligaţiilor legale neonorate de către solicitant faţă de părinţi.

a)  în cazul în care părinţii solicitantului sunt domiciliaţi în străinătate, se prezintă documente confirmative.

b)  în cazul în care părinţii solicitantului au decedat, se prezintă certificatul de deces.

6. Declaraţia autentificată notarial a celuilalt părinte al minorului, care rămâne cu domiciliul sau reşedinţa în Republica Moldova împreună cu acesta, din care să rezulte clar lipsa obligaţiilor legale neonorate de către solicitant faţă de minor (după caz).

7. Declaraţia autentificată notarial a celuilalt părinte al minorului, din care să rezulte acordul privind emigrarea minorului împreună cu solicitantul, dacă declarantul rămâne cu domiciliul pe teritoriul Republicii Moldova (după caz).

8. Declaraţia autentificată notarial a minorului (10-18 ani), care emigrează cu unul dintre părinţi, privind acordul la emigrare cu părintele respectiv

9.O fotografie color 3x4.

Anexă

Depunerea petițiilor/reclamațiilor


Petiţiile/reclamațiile se depun la Cancelaria IGM pe adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 124 sau se transmit la adresa de e-mail: migratie@mai.gov.md.

Sancțiuni și penalități


Articolul 30 din Legea nr. 234/2021 prevede răspundere disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz, pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a atribuțiilor privind prestarea serviciilor publice.

Facebook
YouTube
Sari la conținut
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.