Autorizarea emigrării străinilor cu domiciliul permanent în Republica Moldova

Autorizarea emigrării este permisiunea oficială a autorităţilor Republicii Moldova privind plecarea pentru stabilirea cu domiciliul în străinătate.


Cetățenii Republicii Moldova, cu domiciliul sau reședința în Republica Moldova, fie străinii ce dețin permis de ședere permanent pe teritoriul Republicii Moldova și care doresc să emigreze în altă țară pot solicita serviciul de autorizare a emigrării.

Descrierea procesului de obținere a autorizării emigrării

Pasul 1

Depunerea solicitării

Cererile privind eliberarea autorizării emigrării se depun la ghișeele de documentare a străinilor din cadrul Inspectoratului General pentru Migrație.

Pasul 2

Examinarea solicitării

-

Pasul 3

Autorizarea emigrării

Autorizarea se eliberează la ghișeele IGM.

Tarifele și termenele prestării serviciului


Timp: 90 Zile calendaristice. La achitarea: 150 Mdl

Timp: 60 Zile calendaristice. La achitarea: 350 Mdl

Timp: 30 Zile calendaristice. La achitarea: 700 Mdl

Documentele (actele) necesare


Lista actelor necesare pentru autorizarea emigrării:

1. Permisul de şedere

2. Paşaportul de străinătate

3. Documentele de stare civilă:

a. certificatul de naştere

b. certificatul de căsătorie

c. certificatul de divorţ

d. certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui

e. certificatele de naştere ale copiilor minori

f. certificatul de deces al soţului sau soţiei

g. avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă, extrasul de pe actul de căsătorie.

4. Carnetul de pensionar

5. Declaraţia părinţilor solicitantului care rămân cu domiciliul sau reşedinţa în Republica Moldova, autentificată notarial, din care să rezulte clar lipsa obligaţiilor legale neonorate de către solicitant faţă de părinţi.

a)  în cazul în care părinţii solicitantului sunt domiciliaţi în străinătate, se prezintă documente confirmative.

b)  în cazul în care părinţii solicitantului au decedat, se prezintă certificatul de deces.

6. Declaraţia autentificată notarial a celuilalt părinte al minorului, care rămâne cu domiciliul sau reşedinţa în Republica Moldova împreună cu acesta, din care să rezulte clar lipsa obligaţiilor legale neonorate de către solicitant faţă de minor (după caz).

7. Declaraţia autentificată notarial a celuilalt părinte al minorului, din care să rezulte acordul privind emigrarea minorului împreună cu solicitantul, dacă declarantul rămâne cu domiciliul pe teritoriul Republicii Moldova (după caz).

8. Declaraţia autentificată notarial a minorului (10-18 ani), care emigrează cu unul dintre părinţi, privind acordul la emigrare cu părintele respectiv

9.O fotografie color 3x4.

Anexă

Procesul de depunere a petițiilor / plângerilor


Depunerea petițiilor poate fi pe adresa: oficiul: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare nr. 124, MD-2005; e-mail: migratie@mai.gov.md

Sancțiuni și penalități


-

Facebook
YouTube
Sari la conținut
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.