Centrul de Apel +373 (22) 820-007

Linia Verde 08:00-17:00/Luni-Vineri 080001527

Programare online

IGM răspunde: Top 5 întrebări frecvente

Inspectoratul General pentru Migrație (IGM) răspunde la top 5 întrebări frecvente adresate de străini la Linia Verde a IGM în ultima perioadă. Vom răspunde cu regularitate și vom face claritate la subiectele care preocupă beneficiarii IGM.

  1. Care sunt motivele de refuz pentru eliberarea invitației?

Potrivit art. 28, alin. (7) al Legii nr. 200/2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova, autoritatea competentă pentru străini emite decizia privind refuzul eliberării invitației dacă:

a) străinii nu îndeplinesc condițiile de intrare în Republica Moldova, prevăzute la art.6 alin.(1) lit. a), c), e), f) și g) al Legii nr. 200/2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova

b) există vreun motiv de nepermitere a intrării în Republica Moldova prevăzut la art.8 alin.(1) lit. b)–l al Legii nr. 200/2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova.

2. Cum pot obține un certificat privind componența familiei, unde mă adresez, ce opțiune aleg pe aplicația „Earlyone”?

Pentru eliberarea adeverinței privind componența familiei, solicitantul  depune o cerere de modelul stabilit, însoțită de actele în original și copie la Ghișeele de documentare a străinilor din cadrul Inspectoratului General pentru Migrație. Totodată aveți posibilitatea de a transmite cererea cu actele necesare prin e-mail migratie.sd@igm.gov.md.

  • Cererea și lista actelor o puteți accesând site-ul https://igm.gov.md/confirmarea-statutului-strainului-pe-teritoriul-rm/.
  • Pe aplicația ”Earlyoane” se selectează opțiunea ”Acte de identitate”, următorul pas este ”Documentarea cu acte de identitate”.

3. De ce acte am nevoie pentru a obține Confirmarea de atribuire a numărului de identificare de stat (IDNP)?

    Străinul care solicită eliberarea confirmării de atribuire a numărului de identificare de stat (IDNP), depune o cerere de modelul stabilit (cererea o puteți descărca accesând site-ul https://igm.gov.md/confirmarea-statutului-strainului-pe-teritoriul-rm/), însoțită de original și copia documentului de călătorie al străinului.

    4. Dacă am depășit termenul de 90 de zile și vreau să plec din Republica Moldova, mă voi putea întoarce înapoi peste o săptămână?

    Un străin poate sta în Republica Moldova maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile.

    Dacă a fost folosit toate cele 90 de zile (consecutiv sau cumulat), străinul nu mai poate intra în țară până când zilele vechi de ședere ies din calculul celor 180 de zile.

    În practică, dacă a stat 90 de zile fără întrerupere, poate reveni abia după alte 90 de zile de absență.

    5. Cum pot să redobândesc cetățenia Republicii Moldova?

    Pașii generali și condițiile pentru redobândirea cetățeniei Republicii Moldova sunt prevăzute în Legea cetățeniei Republicii Moldova nr. 1024/2000. Pentru documentare, vă adresați la Agenția Servicii Publice.

    Suplimentar, puteți consulta site-ul oficial al Președinției Republicii Moldova sau al Agenției Servicii Publice pentru cele mai recente formulare și informații: https://www.presedinte.md și https://www.asp.gov.md.

    Dacă mai sunt și alte subiecte care vă preocupă, puteți apela operatorii Liniei Verzi IGM, la numărul 0 8000 2715, care vă vor ajuta să găsiți cea mai bună soluție.

    Vă rugăm să vă informați din surse oficiale și sigure.

    Ultimele știri               
    IGM răspunde: Top 5 întrebări frecvente
    Instruire online pentru agenții economici privind angajarea legală a lucrătorilor sezonieri în agricultură
    În atenția agenților economici
    IGM prezintă rezultatele activității primului semestru al anului 2025
    Ți-a fost de ajutor acest articol?
    DaNu

    Ți-a fost de ajutor?

    Da
    Nu
    Mulțumim pentru opinie
    Facebook
    YouTube
    Sari la conținut
    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.