Chișinău, 11 septembrie — Administratorii sistemului informațional de la Linia vede a Inspectoratului General pentru Migrație au fost instruiți privind modul de utilizare eficientă a software-ului și optimizarea procesului de preluare și direcționare a apelurilor.
În contextul crizei provocate de războiul din Ucraina și al creșterii numărului de solicitări legate de regimul de ședere, Republica Moldova a implementat măsuri esențiale pentru a asigura suportul necesar persoanelor afectate. În acest sens, conform Dispoziției nr. 1 a Comisiei pentru Situații Excepționale a fost instituită Linia Verde 080001527, a Inspectoratului General pentru Migrație (IGM), pentru a oferi informații și asistență gratuită.
Suportul oferit prin Linia Verde a IGM:
- Informații pentru persoanele strămutate din Ucraina: sunt furnizate informații complete despre procesul de aplicare pentru protecție temporară, inclusiv etapele de preînregistrare și documentare, drepturile și obligațiile beneficiarilor.
- Asistență pentru cetățenii străini și solicitanții de protecție internațională: se oferă suport referitor la admiterea, imigrarea și integrarea străinilor, inclusiv informații pentru cei care călătoresc din sau în Ucraina, solicitanții de azil și apatrizi.
- Informații pentru cetățenii Republicii Moldova: primiți răspunsuri complete referitor la solicitările privind documentarea investitorilor străini și imigrarea străinilor în scopuri variate (muncă, studii, reîntregirea familiei, etc.).
- Reguli de intrare și ieșire: Cetățenii străini pot obține informații detaliate despre regulile de intrare, ședere și ieșire din Republica Moldova.
Linia Verde 080001527 este un instrument vital în sprijinul persoanelor afectate de criza actuală și al celor care au nevoie de informații sigure și accesibile. Ne angajăm să oferim asistență completă și promptă tuturor celor care au nevoie. Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați ori să vizitați igm.gov.md.
