Inspectoratul General pentru Migrație (IGM), prin intermediul Centrelor de integrare, continuă să desfășoare activități dedicate promovării coeziunii sociale, dezvoltării abilităților de viață ale tinerilor și consolidării parteneriatelor educaționale în comunitățile locale. În acest context, în perioada recentă, au fost organizate mai multe inițiative menite să contribuie la integrarea socio-educațională a copiilor și adolescenților, prin implicarea cadrelor didactice și colaborarea cu instituții partenere.
Pe 29 septembrie, la Centrul de integrare pentru străini al Direcției regionale Nord a IGM, sala s-a umplut de voci, zâmbete și multă curiozitate. Profesorii Gimnaziului nr. 14 din Bălți au venit să descopere altfel „Jurnalul rezilienței adolescentului”, un instrument despre care nu se învață din manuale.
Timp de câteva ore, ofițerul IGM a vorbit despre cum se naște reziliența din lucruri mici: dintr-o discuție sinceră cu profesorul, din încrederea oferită de un profesor. Au urmat exerciții practice, care au fundamentat toată teoria, reflecții și idei de activități prin care elevii se vor simți mai liberi să-și exprime și să-și recunoască emoțiile.
Pe 6 octombrie, Centrul de integrare pentru străini din Sud, împreună cu Inspectoratul de Poliție Cahul, a adus o nouă lecție plină de sens, de această dată pentru cei mai mici.
La Școala Primară „A. Donici”, 75 de elevi au descoperit, prin joc și multe discuții, cum pot fi în siguranță în viața de zi cu zi, precum și în lumea virtuală. Tema de la care au pornit a fost: „Reguli de siguranță pentru copii. Siguranța copiilor pe internet”.
În cadrul lecției, copiii au învățat să ceară ajutor atunci când au nevoie, să recunoască momentele în care sunt în pericol și să aibă curajul să vorbească deschis cu adulții despre diferite situații care li se întâmplă, online sau offline.
Două evenimente diferite, unite de aceeași misiune: de a construi o lume mai sigură și mai rezilientă pentru copii și adolescenți.


