Cu scopul asigurării unui suport eficient, imediat și de înaltă calitate pentru străinii care vin în Republica Moldova și cetățeniilor moldoveni care apelează la serviciile Inspectoratului General pentru Migrație, operatorii de la de la Centrul de Apel și Linia verde 080001527 a IGM au beneficiat de mentorat și ghidare în utilizarea eficientă a software-ului și optimizarea procesului de preluare și direcționare a apelurilor.
La Linia verde a IGM primiți consultații 7 zile în săptămână în regim non-stop referitor la toate aspectele de imigrare, regim de ședere pe tertiroiul țării, formele de protecție acordate și serviciile IGM.
De la începutul anului 2024 la Centrul de Apel și Linia verde au fost acordate consultații telefonice pentru 18013 solicitanți. Din numărul total de apeluri 12095 au parvenit de la cetățenii ucraineni.
Cele mai solicitate apeluri sunt preponderent la subiectele care se referă la protecția temporară - 9582 și admisia și imigrarea străinilor – 5064, întrebări cu referire la perioada legală de aflare a străinilor în Republica Moldova au fost – 1613.
Totodată, menționăm că din februarie 2022, de la instituirea Linii verzi și până în prezent au fost înregistrate total 10 6370 de apeluri dintre care 71 989 sunt apelurile parvenite nemijlocit de la cetățeni ai Ucrainei.
În prezent, activitatea Liniei verde a IGM este asigurată de 7 consilieri, angajați de Organizația Internațională pentru Migrație în Moldova.

