Centrul de Apel +373 (22) 820-007

Linia Verde 08:00-20:00/Luni-Vineri 080001527

Programare online

IGM răspunde: Top 5 întrebări frecvente

Inspectoratul General pentru Migrație (IGM) răspunde la top 5 întrebări frecvente adresate de străini la Linia Verde a IGM în ultima perioadă. Vom răspunde cu regularitate și vom face claritate la subiectele care preocupă beneficiarii IGM.

  1. Ce condiții trebuie să întrunească un contract de chirie a spațiului locativ pentru a fi considerat legal? 

Contractul de chirie a spațiului locativ pentru a fi considerat legal, este necesar ca acesta să fie înregistrat la Serviciul Fiscal de Stat.

Obligațiile în acordarea spațiului locativ, le găsiți accesând link-ul Serviciului Fiscal de Stat: https://sfs.md/en/initiation/care-sunt-obligatiile-mele-daca-dau-in-chirie-apartament

2. De ce acte am nevoie pentru a aduce persoane la muncă din Republica Federală Democratică Nepal? 

În Republica Moldova imigrarea în scop de muncă a străinilor se efectuează în funcţie de necesităţile economiei naţionale în forţă de muncă calificată în cazul în care ocuparea locurilor de muncă vacante nu poate fi asigurată cu resurse umane autohtone, în conformitate cu prevederile prezentei legi, cu ale altor acte normative ce reglementează migrația de muncă, precum şi cu ale tratatelor internaţionale din domeniu la care Republica Moldova este parte.

2.1 Astfel, în primul rând este necesar să înregistrați locurile de muncă vacante.

2.2 Ulterior, prezentați documente privind eliberarea invitațiilor pentru străini la unul din ghișeele de documentare a străinilor (viza de intrare în Republica Moldova pentru cetățenii nepalezi se eliberează în baza invitației eliberată de Inspectoratul General pentru Migrație), lista de acte o puteți vizualiza accesând link-ul: https://igm.gov.md/eliberarea-invitatiei/

2.3 De asemenea, depuneți actele privind acordarea dreptului de ședere în scop de muncă, lista de acte o puteți vizualiza accesând link-ul:

https://igm.gov.md/imigrare/sederea-provizorie/munca/lucrator-imigrant/.

2.4 Obținând aceste două documete de la Inspectoratul General pentru Migrație străinul se adresează la misiunea diplomatică a Republica Moldova în străinătate pentru a obține viza de intrare în Republica Moldova;

2.5 Ulterior, străinul în termen de 5 zile calendaristice de la data intrării în țară, trebuie să se prezinte la autoritatea competentă pentru străini pentru perfectarea permisului de şedere.

3. Cum mă pot dezice de protecție temporară?  

Cererea de renunțare trebuie să fie în scris, în care să explici clar motivele pentru care dorești să renunți la protecția temporară. Poți face acest lucru personal, la sediul IGM. În cerere, trebuie să menționezi datele tale personale (nume, prenume, numărul actului de protecție temporară etc.). Se admite depunerea cererilor de renunțare la protecție temporară din numele beneficiarilor de protecție temporară de către reprezentanții împuterniciți, cu anexarea procurii autentificate notarial, prin care persoana, în a cărui privință va avea lor reprezentarea, își va exprima voința expresă față de acțiunile pe care urmează să le întreprindă persoana care se împternicește de către acesta. Formularul cererii, poate fi descărcat, aici.

4. Dacă posed permis de ședere pot solicita și protecție temporară?         

Dacă posezi permis de ședere în Republica Moldova, nu poți solicita protecție temporară, deoarece protecția temporară este un statut acordat în mod special persoanelor care nu au statut legal de ședere și care se află într-o situație de urgență, cum ar fi un conflict armat sau o criză masivă. Protecția temporară este destinată în principal refugiaților și persoanelor aflate în fața unui flux masiv de migranți din motive umanitare.

5. Mi s-a furat portmoneul unde era și permisul de ședere, ce trebuie să fac?     

Să vă adresați la Inspectoratul de Poliție în raza căruia ați observat furtul/lipsa bunurilor. În decurs de 15 zile să vă adresați la IGM pentru perfectarea unui nou permis de ședere.

Dacă mai sunt și alte subiecte care vă preocupă, operatorii Liniei Verzi IGM la numărul 0 8000 2715 vă vor ajuta să găsiți cea mai bună soluție.

Ultimele știri               
IGM răspunde: Top 5 întrebări frecvente
IGM pe podium. Dublă performanță la Campionatul de tenis de masă
Inspectoratul General pentru Migrație continuă instruirile privind protecția datelor cu caracter personal
Sărbători pline de lumină din partea Inspectoratului General pentru Migrație!
Ți-a fost de ajutor acest articol?
DaNu

Ți-a fost de ajutor?

Da
Nu
Mulțumim pentru opinie
Facebook
YouTube
Sari la conținut
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.