Centrul de Apel +373 (22) 820-007

Linia Verde 08:00-17:00/Luni-Vineri 080001527

Programare online

IGM răspunde: Top 5 întrebări frecvente

Inspectoratul General pentru Migrație (IGM) răspunde la top 5 întrebări frecvente adresate de străini la Linia Verde a IGM în ultima perioadă. Răspundem cu regularitate și facem claritate la subiectele care preocupă beneficiarii IGM.

  1. Cine poate fi apatrid?

    Persoanele care nu sunt considerate cetățeni ai nici unui stat, conform legislației acestora, sunt apatrizi/apatride.

    1. Care este diferența dintre statutul de refugiat și protecția temporară?

    Diferența principală dintre statutul de refugiat și protecția temporară se referă la natura protecției acordate și la condițiile în care sunt acordate aceste forme de protecție.

      • Statutul de refugiat oferă protecție pe termen lung, bazată pe teama de persecuție din partea autorităților din țara de origine.
      • Protecția temporară este o protecție de urgență acordată persoanelor afectate de situații de criză, cu o durată limitată și cu drepturi mai restrânse comparativ cu statutul de refugiat.
      1. Am nevoie de invitație pentru a solicita viza de tranzit și unde mă adresez?

        Străinii care solicită viză de tranzit aeroportuar sau viză de tranzit sunt exceptați de la procedura invitației, cu condiția că prezintă garanții că li se va permite intrarea pe teritoriul statului de destinație sau că vor părăsi teritoriul Republicii Moldova.

        1. Cum pot solicita aviz pentru reîntregirea familiei?


        Cererea de acordare a avizului pentru reîntregirea familiei se depune personal de către solicitant (fiind cetățean al Republicii Moldova sau titular al unui drept de şedere provizorie sau permanentă pe teritoriul Republicii Moldova) la ghișeele unice de documentare a străinilor ale Inspectoratului General pentru Migrație.

          Lista de acte o puteți găsi aici.

          1. Am o decizie de returnare din Republica Moldova, care vor fi consecințele pentru mine dacă vreau sa mă întorc în Republica Moldova?


          În Decizie sunt indicate motivele de fapt și de drept, în caz că în privința dvs. nu a fost aplicată interdicția de intrare, puteți să reveniți peste 90 de zile.

            Dacă mai sunt și alte subiecte care vă preocupă, puteți apela operatorii Liniei Verzi IGM, la numărul 0 8000 2715, care vă vor ajuta să găsiți cea mai bună soluție.

            Ultimele știri               
            Inspectoratul General pentru Migrație participă la lansarea cadrului normativ pentru activitatea nomazilor digitali în Republica Moldova
            Inspectoratul General pentru Migrație, prezent la Zilele Diasporei 2025
            Zilele Diasporei – IGM aduce vești bune pentru cetățenii UE și familiile lor
            Procedura de renunțare la protecția temporară extinsă la misiunile diplomatice ale Republicii Moldova
            Ți-a fost de ajutor acest articol?
            DaNu

            Ți-a fost de ajutor?

            Da
            Nu
            Mulțumim pentru opinie
            Facebook
            YouTube
            Sari la conținut
            This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.