Imigrare
la Hotărîrea Guvernului nr. 331
din 5 mai 2011
vizei de intrare în Republica Moldova
1. Republica Islamică Afganistan 2. Republica Algeriană Democratică și Populară 3. Republica Angola 4. Republica Populară Bangladesh 5. Republica Benin 6. Republica Uniunii Myanmar 7. Regatul Bhutan 8. Republica Botswana 9. Burkina Faso 10. Republica Burundi 11. Republica Camerun 12. Republica Centrafricană 13. Republica Ciad 14. Republica Congo 15. Republica Coasta de Fildeș 16. Republica Democrată Congo 17. Republica Djibouti 18. Republica Arabă Egipt 19. Statul Eritreea 20. Republica Federală Democrată Etiopia 21. Republica Gambia 22. Republica Ghana 23. Republica Guineea 24. Republica Guineea-Bissau 25. Republica Guineea Ecuatorială 26. Republica Indonezia 27. Republica Islamică Iran 28. Republica Irak 29. Regatul Hașemit al Iordaniei 30. Republica Kenya 31. Republica Democrată Populară Laos 32. Regatul Lesotho 33. Republica Libaneză 34. Republica Liberia | 35. Statul Libia 36. Republica Malawi 37. Republica Mali 38. Republica Islamică Mauritania 39. Regatul Maroc 40. Republica Mozambic 41. Republica Namibia 42. Republica Federală Democrată Nepal 43. Republica Niger 44. Republica Federală Nigeria 45. Republica Populară Democrată Coreeană 46. Republica Islamică Pakistan 47. Republica Filipine 48. Republica Rwanda 49. Republica Senegal 50. Republica Sierra Leone 51. Republica Federală Somalia 52. Republica Democratică Socialistă Sri Lanka 53. Republica Sudan 54. Republica Sudanul de Sud 55. Republica Suriname 56. Regatul Eswatini 57. Republica Arabă Siriană 58. Republica Unită Tanzania 59. Republica Togoleză 60. Republica Tunisiană 61. Turkmenistan 62. Republica Uganda 63. Republica Socialistă Vietnam 64. Republica Yemen 65. Republica Zambia 66. Republica Zimbabwe 67. Autoritatea Națională Palestiniană”. |
Lista actelor privind înregistrarea temporară pe teritoriul Republicii Moldova al lucrătorilor detaşaţi pe o perioadă de pînă la 90 zile
- Declaraţia pe propria răspundere privind scopul şi durata detaşării străinului;
- Copia paşaportului naţional al străinului, cu menţiunile corespunzătoare aplicate de organul de control al frontierei de stat (ce confirmă data şi locul trecerii frontierei de stat);
- Copia actului de detaşare emis de întreprinderea nerezidentă şi contrasemnat de beneficiarul solicitant;
Atenție! Declaraţia se va prezenta în cel mult 5 zile calendaristice de la data începerii activităţii străinului detaşat în cadrul beneficiarului solicitant.
Список документов для временной регистрации откомандированных работников в Республику Молдова на период до 90 дней
- Декларация бенефициара-заявителя под собственную ответственность о цели и длительности командировки иностранца;
- Копия национального паспорта откомандированного иностранного работника, с проставленной отметкой о пересечении государственной границы;
- Копия документа об откомандировании, выданного предприятием-нерезидентом, с подтверждением бенефициара-заявителя;
Заметка:
Декларация под собственную ответственность, о цели и длительности откомандирования иностранца, подается за 5 календарных дней до начала деятельности откомандированного иностранца у бенефициара-заявителя.
Act de identitate - act de identitate oficial, eliberat de autoritatea competentă pentru străini în conformitate cu prevederile legii, care atestă identitatea si statutul juridic al străinului, și după caz, domiciliul sau reședința titularului.
Permisul de sedere provizorie - IR se eliberează străinului, caruia i s-a acordat sau i s-a prelungit dreptul de ședere provizorie, pe perioada de valabilitate a dreptului de ședere în Republica Moldova a titularului, dar care nu poate depăși termenul de valabilitate a pașaportului cetățeanului străin sau documentului de călătorie valabil, emis de statul, unde persoana își are stabilit domiciliul.
Permisul de şedere permanentă - CR se eliberează străinului, cu excepţia apatrizilor, căruia i s-a acordat dreptul de şedere permanentă, pe perioada valabilităţii paşaportului cetăţeanului străin şi se reînnoieşte succesiv;
Permis de ședere provizorie pentru apatrizi - IC asigură dreptul de şedere legală a apatrizilor şi evidența acestora pe teritoriul Republicii Moldova.
Buletinul de identitate pentru apatrizi - CC se eliberează apatridului căruia i s-a acordat dreptul de şedere permanentă sau i s-a recunoscut acest statut.
Documentul de călătorie pentru apatrizi - PC face dovada identităţii şi a calităţii de apatrid cu drept de şedere în Republica Moldova a titularului şi îi dă dreptul de a ieşi şi de a intra în ţară prin orice punct de trecere a frontierei de stat deschis traficului internaţional de călători.
Dreptul de ședere provizorie poate fi acordat:
- pentru imigrare la muncă;
- pentru studii;
- pentru reîntregirea familiei;
- pentru activităţi umanitare, de voluntariat sau religioase;
- pentru tratament medical de lungă durată, balneosanatorial şi de recuperare;
- pentru protecţia victimelor traficului de fiinţe umane;
- pentru protecţia victimei violenţei în familie;
- pentru alte scopuri, în care activitatea străinului nu contravine legislaţiei Republicii Moldova sau prezenţa lui pe teritoriul Republicii Moldova este necesară în interes public sau de securitate naţională;
- pentru activităţi în domeniul tehnologiei informaţiei;
- investitorilor străini;
- persoanelor cu funcţii de conducere;
- specialiştilor;
- stagiarilor absolvenți de studii superioare.
Lista actelor privind documentarea cu permis de ședere provizorie în scop de muncă lucrătorului imigrant, asociatului/acționarului, persoanelor cu funcție de conducere, activități umanitare/ religioase/voluntariat:
1. Pașaportul național;
2. Permis de ședere (la documentarea repetată);
3. Dovada spaţiului de locuit (actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosință asupra locuinței).
Atentie! Actele se prezintă în original cu anexarea copiilor.
Lista actelor privind documentarea cu permis de ședere provizorie pentru reîntregirea familiei cu cetățean al RM, cu cetățean străin sau alte cazuri justificate:
1. Pașaportul național;
2. Permis de ședere (la documentarea repetată);
3. Certificatul de căsătorie /divorț /deces;
4. Buletinul de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova;
5. Certificatele de naștere a copiilor minori (pîna la 18 ani).
6. Dovada spaţiului de locuit (actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosință asupra locuinței).
Atentie! Actele se prezintă în original cu anexarea copiilor.
Lista actelor privind documenarea cu permis de ședere provizorie pentru studii:
1. Pașaportul național;
2. Permis de ședere (la documentarea repetată);
3. Demersul instituției de învățămînt;
4. Dovada spaţiului de locuit (actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosință asupra locuinței, ordinul de repartiţie/bonul de cazare în cămin).
Atentie! Actele se prezintă în original cu anexarea copiilor.
Lista actelor privind documentarea cu permis de ședere permanentă:
1. Pașaportul national;
2. Permis de ședere (la documentarea repetată);
3. Certificatul de căsătorie /divorț /deces;
4. Buletinul de identite soțului /soției;
5. Certificatele de naștere a copiilor minori (pînă la 18 ani);
6. Dovada spațiului de locuit ( în cazul schimbării domiciliu).
Atentie! Actele se prezintă în original cu anexarea copiilor.
Permisul de ședere provizorie -IR
Permisul de ședere permanentă -CR
|
Permis de ședere provizorie pentru apatrizi -IC