Centrul de Apel al BMA a fost lansat la Chișinău de Ziua Internațională a Migranţilor

Publicat: Mie, 20/12/2017 - 10:12 | | Vizualizări:

Chișinău, 18 decembrie 2017. Centrul de Apel /CA/ al Biroului Migrație și Azil /BMA/ a fost lansat luni, 18 decembrie curent, la Chișinău de Ziua Internațională a Migranților. Astfel, persoanele care au nevoie de informații veridice și operative pe aspectele ce țin de imigrare, azil și statutul juridic al străinilor în Republica Moldova pot apela la numărul de telefon 022 82 00 07. La evenimentul de lansare au participat reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne, Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Chișinău, Organizației Internaționale pentru Migrație /OIM/.

Potrivit directorului BMA, Olga Poalelungi, acest serviciu este binevenit și necesar pentru a eficientiza activitatea instituției și pentru a oferi beneficiarilor acces la informații de interes public. ”Ne dorim foarte mult ca acest serviciu să vină în ajutorul cetățenilor Republicii Moldova și a cetățenilor străini ca să obțină rapid informațiile de care au nevoie. Le suntem recunoscători donatorilor, partenerilor noștri de dezvoltare pentru realizarea cu succes a acestui proiect”, a spus doamna Poalelungi.

Timothy Buckley, director Secția Justiția Penală și Aplicare a Legii, Ambasada SUA, a adresat un mesaj de felicitare BMA pentru crearea Centrului de Apel: ”Ambasada SUA este mândră că a putut susține financiar acest proiect. Mulțumim OIM și BMA pentru ideea de a crea acest centru, care va oferi servicii de informare prompte, calificate și cuprinzătoare cetățenilor Republicii Moldova și cetățenilor străini în probleme legate de imigrare, azil și statut juridic al străinilor în țara noastră. Suntem siguri că Centrul de Apel va ajuta BMA să își îndeplinească sarcinile de bază mai eficient”, a menționat domnul Buckley.

Antonio Polosa, șeful misiunii OIM în Republica Moldova a subliniat faptul că "Centrul de Apel are drept scop consolidarea capacității BMA de a asigura servicii mai bune pentru populația Moldovei si străini prin furnizarea unei informații veridice pe probleme de imigrare si azil prin telefon sau alte mijloace de comunicare moderne, asigurând in același timp o mai buna vizibilitate pentru BMA in calitate de agenție prietenoasa si responsabila", a conchis domnul Polosa.

Operatorii Centrului de Apel vor putea oferi solicitanților informații privind condiţiile de acordare/prelungire a dreptului de şedere provizorie; condiţiile de acordare a dreptului de şedere provizorie pentru reîntregirea familiei; de eliberare a invitațiilor pentru cetățenii străini; despre procedura de recunoaștere a statutului de apatrid. Lista datelor care sunt oferite de către operatorii centrului cuprinde și varietatea actelor care trebuie prezentate pentru obţinerea vizei de lungă şedere în scop de reîntregire a familiei sau pentru emigrarea autorizată, etc.

Centrul de Apel va avea program de luni până vineri, între orele 08.00 – 17.00 (pauza de masă 12-13). La fel, beneficiarii pot expedia și mesaje la adresa electronică: info@bma.gov.md.

Pentru buna funcționare a CA a fost desfășurată testarea acestuia. În această perioadă, la centru au parvenit peste 250 de apeluri și în jur de 20 de mesaje transmise pe e-mailul CA. După perioada de testare, BMA va analiza toate apelurile pentru a identifica cele mai frecvente întrebări adresate de către beneficiari, răspunsurile la acestea vor fi, ulterior, robotizate.   

Centrul de Apel va putea fi apelat la tarif ordinar de la telefonul fix sau mobil din orice localitate a Republicii Moldova și din străinătate. Toate informațiile despre acest serviciu pot fi găsite pe pagina web a Biroului Migrație și Azil.

Centrul de Apel a fost creat în cadrul proiectului „Combaterea migrației iregulare și a crimelor transfrontaliere în Moldova prin consolidarea capacității instituționale a Biroului Migrație și Azil”, implementat de Organizația Internațională pentru Migrație în parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova și finanțat de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii.